Lubelski Teatr Tańca
Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy
Choreografia i reżyseria: Simone Sandroni
Asystentka choreografa: Elvira Zuñiga
Taniec: Beata Mysiak, Anna Żak, Ryszard Kalinowski, Wojciech Kaproń
Światło: Grzegorz Polak
Dźwięk / video: Dariusz Kociński
Muzyka: collage
Produkcja: Teatr Centralny, Centrum Kultury w Lublinie
Premiera: 28.09.2013
Istnieją historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy i takie, których lepiej byłoby też nigdy nie opowiedzieć. Historie, które sprawiają, że w oczach odbiorców stajemy się wielcy, bądź dramatycznie kurczymy się.
Są chwile, kiedy czujemy potrzebę, aby coś powiedzieć, wyznać, ale opowieść pozostaje uwięziona w gardle oraz pomiędzy słowem zdolnym otworzyć wielkie drzwi, a ciszą - oddziela je jedynie niewielka przestrzeń: jak mały kamień na krawędzi urwiska, który z powiewem wiatru lub pod ciężarem motyla, mógłby spaść w przepaść.
Cztery charaktery, cztery osoby „opowiadają” swoje historie: słowami, obrazami, ciałem i ruchem, w ciszy, nie zastanawiając się nad konsekwencjami.
Cztery różne osobowości, zbyt blisko siebie, zarówno w przestrzeni fizycznej jak i czasowej, przesiąknięte sobą nawzajem, walczą o uwagę i intymność. Rozdrażnieni, jak na niedzielnym obiedzie rodzinnym, chcą znaleźć historię, której jeszcze nigdy nie opowiedzieli.
Simone Sandroni – jeden z założycieli Ultima Vez w Brukseli w 1987 roku, z którą współpracował do roku 1992. W 1993 roku założył w Brukseli swoją własną grupę Ernesto i również tam grupa miała swoją premierę. Oprócz kierowania własną kompanią wyreżyserował szereg prac dla festiwali, niezależnych artystów i szkół w Belgii, Włoszech, Czechach, Słowacji i Szwajcarii. W 1996 roku wspólnie z Lenką Flory założył w Pradze międzynarodową kompanię Deja Donne dla której wyreżyserował wiele prac: DEJA DONNE (1997), ARIA SPINTA (1999), w koprodukcji z Hebbel - Theatre Berlin, Antwerpia i La deSingel Filature Mulhouse, który koncertował w Europie i USA , IN BELLA COPIA (2001) w koprodukcji z Berlin , BRUGGE 2002, Staddschouwburg Brugge, który koncertował w Europie, USA i Kanadzie, WHERE WE WERE (2003), wspierany przez Tańca 4, Nottingham, PIOTR AND THE STARS OF TUT (2005), który został utworzony na wniosek i Fondazione Umbria Spettacolo Associazione Marchigiana Arti Teatrali, czy NAME IS KING (2006).
Sandroni od wielu lat współpracuje z wieloma teatrami na całym świecie, dla których reżyseruje i układa choreografię.
Anna Żak – pracownik Centrum Kultury w Lublinie na etacie instruktor- tancerz w Lubelskim Teatrze Tańca (2003). Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie Wydział Pedagogiki i Psychologii (1998); studia podyplomowe Wydział Humanistyczny UMCS wiedza o kulturze (2006). Instruktor Pilates (Polska Akademia Sportu, 2010). Pomysłodawczyni i główny koordynator ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego „Taniec energia ciała i wyobraźni” (rokrocznie od 2006 r.). Autorka i koordynatorka projektu edukacyjnego z dziedziny taniec "Myśl w ruchu" przy współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach Programu Rozwoju Edukacji na Rzecz Tańca (2011, 2012, 2013 r.). Przy Festiwalu i innych wydarzeniach kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 20 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca) pracuje nieprzerwanie od 2003 r.
Beata Mysiak – pracownik Centrum Kultury w Lublinie na etacie instruktor- tancerz w Lubelskim Teatrze Tańca (2005). Tytuł magistra inżyniera uzyskała na kierunku Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, specjalizacja biotechnologia i biochemia żywności (Akademia Rolnicza w Lublinie, 2006). Instruktor tańca współczesnego (kurs kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego MKiDN NCK, 2010), uczestniczka projektu dla młodych choreografów The Tour d'Europe des Chorégraphes (2010- 2011), stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca (2011). Przy Festiwalu oraz innych wydarzeniach kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego – 17 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca) pracuje od 2005 r.
Ryszard Kalinowski – pracownik Centrum Kultury w Lublinie (2001), kierownik Lubelskiego Teatru Tańca (2005), choreograf, pedagog, tancerz. Absolwent Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie Wydział Pedagogiki i Psychologii, kierunek pedagogika kulturalnooświatowa, specjalność teatr i taniec (1994). Znajomość języka angielskiego na poziomie zawansowanym (CAE).
Zaangażowany w organizację wydarzeń kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 20 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca, „Tour d’Europe des Choregraphes” Projekt Leonardo da Vinci (2009- 2011, 2013- 2015). Przy Festiwalu pracuje stale od 2001 r.
Wojciech Kaproń – pracownik Centrum Kultury w Lublinie na etacie instruktor- tancerz w Lubelskim Teatrze Tańca (2002). Absolwent Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, kierunek Menedżer i Animator Kultury, specjalność teatr (2002) oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie Wydział Filozoficzny, Instytut Pedagogiki, specjalność animacja kultury (2004). Przy Festiwalu i innych wydarzeniach kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 20 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca) pracuje nieprzerwanie od 2002 r.
Anna Kalita – pracownik Centrum Kultury w Lublinie (2007). Menadżer Lubelskiego Teatru Tańca, specjalista ds. marketingu i PR. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, kierunek Kulturoznawstwo licencjat krytyka i animacja sztuki (2005), studia magisterskie krytyka i promocja sztuk plastycznych (2007), uczestniczka programu Inkubator Animacji Kultury (2011) oraz Administracja Zarządzanie i Animacja Międzynarodowych Projektów Artystycznych (2011). Pełni funkcję koordynatora ds. kontaktów zagranicznych przy Festiwalu i innych wydarzeniach (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 12 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca, „Tour d’Europe des Choregraphes” Projekt Leonardo da Vinci 2009- 2011, "LEAP"- Projekt Leonardo da Vinci 2013- 2015). Przy Festiwalu pracuje od 2007 roku.
Dariusz Kociński – artysta niezależny. Działania artystyczne podejmuje na polu sztuki performance, instalacji dźwiękowych i wideoartu. Twórca muzyki elektronicznej i elektroakustycznej, kompozycji hipotetycznych, muzyki rezonansowej, partytury fonetycznej i rzeźb dźwiękowych środowiskowych. Od 1996 roku związany z Galerią Kont w Lublinie, uczestnicząc w wielu projektach artystycznych m.in. „Kontperformance”, „Videokont”, „Artkontakt”. Wystawy indywidualne i zbiorowe w wielu galeriach Polski m.in. Galeria Biała w Lublinie, BWA w Zielonej Górze, Arsenał Miejski we Wrocławiu, Zamek Ujazdowski w Warszawie, Targi Sztuki w Poznaniu, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. W latach 2005- 2010 współtwórca „I Hate Mondays”, cyklicznych spotkań z muzyką współczesną, odbywających się w klubie Centrala w Lublinie.
Grzegorz Polak – urodzony w 1982 r. Dotychczas realizował oświetlenie dla projektów teatralnych i muzycznych m.in. Lubelski Teatr Tańca „NN. Wacławowi Niżyńskiemu” we współpracy z Jamesem Clotfelterem, ”Hello Kitty” i „Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy” d&d action „Daleko od ciała”, Teatr Provisorium i Kompania „Teatr” „Emigranci” Kompanii „Teatr” „Idź w noc, Margot”, neTTheatre „Kukła. Księga blasku”, spektakl „Głód Knuta Hamsuna” i Scena Prapremier InVitro i Fundacja Hobo Art. „komornicka. Biografia pozorna”. Od kilku lat realizuje oświetlenie sceniczne m.in. „Inne Brzmienia” Art’n’ Music Festival Lublin – Lviv (2008, 2009, 2010), „Ogrody Polityki” Elbląg (2008 i 2009), „40-lecie Woodstock” Kostrzyn nad Odrą (2009), (transmisja telewizyjna), Najmniejszy Koncert świata VooVoo i Haydamaky, Alwernia/Kraków 2010 (nagranie płyty DVD), Męskie Granie- trasa koncertowa (2010, 2011). Od wielu lat realizuje oświetlenie dla Festiwalu „Konfrontacje Teatralne”, Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca, Festiwalu Europy Środkowej „Sąsiedzi” i Jarmarku „Jagiellońskiego”. Stale współpracował z grupą VooVoo przy realizacji oświetlenia podczas koncertów (2008- 2011) oraz Haydamaky (2010- 2011). Obecnie jest autorem świateł w zespole Julii Marcell. Jest członkiem nieformalnej grupy artystycznej Anal Decor.
Lubelski Teatr Tańca
Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy
Choreografia i reżyseria: Simone Sandroni
Asystentka choreografa: Elvira Zuñiga
Taniec: Beata Mysiak, Anna Żak, Ryszard Kalinowski, Wojciech Kaproń
Światło: Grzegorz Polak
Dźwięk / video: Dariusz Kociński
Muzyka: collage
Produkcja: Teatr Centralny, Centrum Kultury w Lublinie
Premiera: 28.09.2013
Istnieją historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy i takie, których lepiej byłoby też nigdy nie opowiedzieć. Historie, które sprawiają, że w oczach odbiorców stajemy się wielcy, bądź dramatycznie kurczymy się.
Są chwile, kiedy czujemy potrzebę, aby coś powiedzieć, wyznać, ale opowieść pozostaje uwięziona w gardle oraz pomiędzy słowem zdolnym otworzyć wielkie drzwi, a ciszą - oddziela je jedynie niewielka przestrzeń: jak mały kamień na krawędzi urwiska, który z powiewem wiatru lub pod ciężarem motyla, mógłby spaść w przepaść.
Cztery charaktery, cztery osoby „opowiadają” swoje historie: słowami, obrazami, ciałem i ruchem, w ciszy, nie zastanawiając się nad konsekwencjami.
Cztery różne osobowości, zbyt blisko siebie, zarówno w przestrzeni fizycznej jak i czasowej, przesiąknięte sobą nawzajem, walczą o uwagę i intymność. Rozdrażnieni, jak na niedzielnym obiedzie rodzinnym, chcą znaleźć historię, której jeszcze nigdy nie opowiedzieli.
Simone Sandroni – jeden z założycieli Ultima Vez w Brukseli w 1987 roku, z którą współpracował do roku 1992. W 1993 roku założył w Brukseli swoją własną grupę Ernesto i również tam grupa miała swoją premierę. Oprócz kierowania własną kompanią wyreżyserował szereg prac dla festiwali, niezależnych artystów i szkół w Belgii, Włoszech, Czechach, Słowacji i Szwajcarii. W 1996 roku wspólnie z Lenką Flory założył w Pradze międzynarodową kompanię Deja Donne dla której wyreżyserował wiele prac: DEJA DONNE (1997), ARIA SPINTA (1999), w koprodukcji z Hebbel - Theatre Berlin, Antwerpia i La deSingel Filature Mulhouse, który koncertował w Europie i USA , IN BELLA COPIA (2001) w koprodukcji z Berlin , BRUGGE 2002, Staddschouwburg Brugge, który koncertował w Europie, USA i Kanadzie, WHERE WE WERE (2003), wspierany przez Tańca 4, Nottingham, PIOTR AND THE STARS OF TUT (2005), który został utworzony na wniosek i Fondazione Umbria Spettacolo Associazione Marchigiana Arti Teatrali, czy NAME IS KING (2006).
Sandroni od wielu lat współpracuje z wieloma teatrami na całym świecie, dla których reżyseruje i układa choreografię.
Anna Żak – pracownik Centrum Kultury w Lublinie na etacie instruktor- tancerz w Lubelskim Teatrze Tańca (2003). Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie Wydział Pedagogiki i Psychologii (1998); studia podyplomowe Wydział Humanistyczny UMCS wiedza o kulturze (2006). Instruktor Pilates (Polska Akademia Sportu, 2010). Pomysłodawczyni i główny koordynator ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego „Taniec energia ciała i wyobraźni” (rokrocznie od 2006 r.). Autorka i koordynatorka projektu edukacyjnego z dziedziny taniec "Myśl w ruchu" przy współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach Programu Rozwoju Edukacji na Rzecz Tańca (2011, 2012, 2013 r.). Przy Festiwalu i innych wydarzeniach kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 20 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca) pracuje nieprzerwanie od 2003 r.
Beata Mysiak – pracownik Centrum Kultury w Lublinie na etacie instruktor- tancerz w Lubelskim Teatrze Tańca (2005). Tytuł magistra inżyniera uzyskała na kierunku Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, specjalizacja biotechnologia i biochemia żywności (Akademia Rolnicza w Lublinie, 2006). Instruktor tańca współczesnego (kurs kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego MKiDN NCK, 2010), uczestniczka projektu dla młodych choreografów The Tour d'Europe des Chorégraphes (2010- 2011), stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca (2011). Przy Festiwalu oraz innych wydarzeniach kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego – 17 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca) pracuje od 2005 r.
Ryszard Kalinowski – pracownik Centrum Kultury w Lublinie (2001), kierownik Lubelskiego Teatru Tańca (2005), choreograf, pedagog, tancerz. Absolwent Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie Wydział Pedagogiki i Psychologii, kierunek pedagogika kulturalnooświatowa, specjalność teatr i taniec (1994). Znajomość języka angielskiego na poziomie zawansowanym (CAE).
Zaangażowany w organizację wydarzeń kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 20 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca, „Tour d’Europe des Choregraphes” Projekt Leonardo da Vinci (2009- 2011, 2013- 2015). Przy Festiwalu pracuje stale od 2001 r.
Wojciech Kaproń – pracownik Centrum Kultury w Lublinie na etacie instruktor- tancerz w Lubelskim Teatrze Tańca (2002). Absolwent Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, kierunek Menedżer i Animator Kultury, specjalność teatr (2002) oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie Wydział Filozoficzny, Instytut Pedagogiki, specjalność animacja kultury (2004). Przy Festiwalu i innych wydarzeniach kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 20 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca) pracuje nieprzerwanie od 2002 r.
Anna Kalita – pracownik Centrum Kultury w Lublinie (2007). Menadżer Lubelskiego Teatru Tańca, specjalista ds. marketingu i PR. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, kierunek Kulturoznawstwo licencjat krytyka i animacja sztuki (2005), studia magisterskie krytyka i promocja sztuk plastycznych (2007), uczestniczka programu Inkubator Animacji Kultury (2011) oraz Administracja Zarządzanie i Animacja Międzynarodowych Projektów Artystycznych (2011). Pełni funkcję koordynatora ds. kontaktów zagranicznych przy Festiwalu i innych wydarzeniach (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 12 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca, „Tour d’Europe des Choregraphes” Projekt Leonardo da Vinci 2009- 2011, "LEAP"- Projekt Leonardo da Vinci 2013- 2015). Przy Festiwalu pracuje od 2007 roku.
Dariusz Kociński – artysta niezależny. Działania artystyczne podejmuje na polu sztuki performance, instalacji dźwiękowych i wideoartu. Twórca muzyki elektronicznej i elektroakustycznej, kompozycji hipotetycznych, muzyki rezonansowej, partytury fonetycznej i rzeźb dźwiękowych środowiskowych. Od 1996 roku związany z Galerią Kont w Lublinie, uczestnicząc w wielu projektach artystycznych m.in. „Kontperformance”, „Videokont”, „Artkontakt”. Wystawy indywidualne i zbiorowe w wielu galeriach Polski m.in. Galeria Biała w Lublinie, BWA w Zielonej Górze, Arsenał Miejski we Wrocławiu, Zamek Ujazdowski w Warszawie, Targi Sztuki w Poznaniu, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. W latach 2005- 2010 współtwórca „I Hate Mondays”, cyklicznych spotkań z muzyką współczesną, odbywających się w klubie Centrala w Lublinie.
Grzegorz Polak – urodzony w 1982 r. Dotychczas realizował oświetlenie dla projektów teatralnych i muzycznych m.in. Lubelski Teatr Tańca „NN. Wacławowi Niżyńskiemu” we współpracy z Jamesem Clotfelterem, ”Hello Kitty” i „Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy” d&d action „Daleko od ciała”, Teatr Provisorium i Kompania „Teatr” „Emigranci” Kompanii „Teatr” „Idź w noc, Margot”, neTTheatre „Kukła. Księga blasku”, spektakl „Głód Knuta Hamsuna” i Scena Prapremier InVitro i Fundacja Hobo Art. „komornicka. Biografia pozorna”. Od kilku lat realizuje oświetlenie sceniczne m.in. „Inne Brzmienia” Art’n’ Music Festival Lublin – Lviv (2008, 2009, 2010), „Ogrody Polityki” Elbląg (2008 i 2009), „40-lecie Woodstock” Kostrzyn nad Odrą (2009), (transmisja telewizyjna), Najmniejszy Koncert świata VooVoo i Haydamaky, Alwernia/Kraków 2010 (nagranie płyty DVD), Męskie Granie- trasa koncertowa (2010, 2011). Od wielu lat realizuje oświetlenie dla Festiwalu „Konfrontacje Teatralne”, Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca, Festiwalu Europy Środkowej „Sąsiedzi” i Jarmarku „Jagiellońskiego”. Stale współpracował z grupą VooVoo przy realizacji oświetlenia podczas koncertów (2008- 2011) oraz Haydamaky (2010- 2011). Obecnie jest autorem świateł w zespole Julii Marcell. Jest członkiem nieformalnej grupy artystycznej Anal Decor.
Lubelski Teatr Tańca
Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy
Choreografia i reżyseria: Simone Sandroni
Asystentka choreografa: Elvira Zuñiga
Taniec: Beata Mysiak, Anna Żak, Ryszard Kalinowski, Wojciech Kaproń
Światło: Grzegorz Polak
Dźwięk / video: Dariusz Kociński
Muzyka: collage
Produkcja: Teatr Centralny, Centrum Kultury w Lublinie
Premiera: 28.09.2013
Istnieją historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy i takie, których lepiej byłoby też nigdy nie opowiedzieć. Historie, które sprawiają, że w oczach odbiorców stajemy się wielcy, bądź dramatycznie kurczymy się.
Są chwile, kiedy czujemy potrzebę, aby coś powiedzieć, wyznać, ale opowieść pozostaje uwięziona w gardle oraz pomiędzy słowem zdolnym otworzyć wielkie drzwi, a ciszą - oddziela je jedynie niewielka przestrzeń: jak mały kamień na krawędzi urwiska, który z powiewem wiatru lub pod ciężarem motyla, mógłby spaść w przepaść.
Cztery charaktery, cztery osoby „opowiadają” swoje historie: słowami, obrazami, ciałem i ruchem, w ciszy, nie zastanawiając się nad konsekwencjami.
Cztery różne osobowości, zbyt blisko siebie, zarówno w przestrzeni fizycznej jak i czasowej, przesiąknięte sobą nawzajem, walczą o uwagę i intymność. Rozdrażnieni, jak na niedzielnym obiedzie rodzinnym, chcą znaleźć historię, której jeszcze nigdy nie opowiedzieli.
Simone Sandroni – jeden z założycieli Ultima Vez w Brukseli w 1987 roku, z którą współpracował do roku 1992. W 1993 roku założył w Brukseli swoją własną grupę Ernesto i również tam grupa miała swoją premierę. Oprócz kierowania własną kompanią wyreżyserował szereg prac dla festiwali, niezależnych artystów i szkół w Belgii, Włoszech, Czechach, Słowacji i Szwajcarii. W 1996 roku wspólnie z Lenką Flory założył w Pradze międzynarodową kompanię Deja Donne dla której wyreżyserował wiele prac: DEJA DONNE (1997), ARIA SPINTA (1999), w koprodukcji z Hebbel - Theatre Berlin, Antwerpia i La deSingel Filature Mulhouse, który koncertował w Europie i USA , IN BELLA COPIA (2001) w koprodukcji z Berlin , BRUGGE 2002, Staddschouwburg Brugge, który koncertował w Europie, USA i Kanadzie, WHERE WE WERE (2003), wspierany przez Tańca 4, Nottingham, PIOTR AND THE STARS OF TUT (2005), który został utworzony na wniosek i Fondazione Umbria Spettacolo Associazione Marchigiana Arti Teatrali, czy NAME IS KING (2006).
Sandroni od wielu lat współpracuje z wieloma teatrami na całym świecie, dla których reżyseruje i układa choreografię.
Anna Żak – pracownik Centrum Kultury w Lublinie na etacie instruktor- tancerz w Lubelskim Teatrze Tańca (2003). Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie Wydział Pedagogiki i Psychologii (1998); studia podyplomowe Wydział Humanistyczny UMCS wiedza o kulturze (2006). Instruktor Pilates (Polska Akademia Sportu, 2010). Pomysłodawczyni i główny koordynator ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego „Taniec energia ciała i wyobraźni” (rokrocznie od 2006 r.). Autorka i koordynatorka projektu edukacyjnego z dziedziny taniec "Myśl w ruchu" przy współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach Programu Rozwoju Edukacji na Rzecz Tańca (2011, 2012, 2013 r.). Przy Festiwalu i innych wydarzeniach kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 20 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca) pracuje nieprzerwanie od 2003 r.
Beata Mysiak – pracownik Centrum Kultury w Lublinie na etacie instruktor- tancerz w Lubelskim Teatrze Tańca (2005). Tytuł magistra inżyniera uzyskała na kierunku Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, specjalizacja biotechnologia i biochemia żywności (Akademia Rolnicza w Lublinie, 2006). Instruktor tańca współczesnego (kurs kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego MKiDN NCK, 2010), uczestniczka projektu dla młodych choreografów The Tour d'Europe des Chorégraphes (2010- 2011), stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca (2011). Przy Festiwalu oraz innych wydarzeniach kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego – 17 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca) pracuje od 2005 r.
Ryszard Kalinowski – pracownik Centrum Kultury w Lublinie (2001), kierownik Lubelskiego Teatru Tańca (2005), choreograf, pedagog, tancerz. Absolwent Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie Wydział Pedagogiki i Psychologii, kierunek pedagogika kulturalnooświatowa, specjalność teatr i taniec (1994). Znajomość języka angielskiego na poziomie zawansowanym (CAE).
Zaangażowany w organizację wydarzeń kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 20 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca, „Tour d’Europe des Choregraphes” Projekt Leonardo da Vinci (2009- 2011, 2013- 2015). Przy Festiwalu pracuje stale od 2001 r.
Wojciech Kaproń – pracownik Centrum Kultury w Lublinie na etacie instruktor- tancerz w Lubelskim Teatrze Tańca (2002). Absolwent Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, kierunek Menedżer i Animator Kultury, specjalność teatr (2002) oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie Wydział Filozoficzny, Instytut Pedagogiki, specjalność animacja kultury (2004). Przy Festiwalu i innych wydarzeniach kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 20 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca) pracuje nieprzerwanie od 2002 r.
Anna Kalita – pracownik Centrum Kultury w Lublinie (2007). Menadżer Lubelskiego Teatru Tańca, specjalista ds. marketingu i PR. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, kierunek Kulturoznawstwo licencjat krytyka i animacja sztuki (2005), studia magisterskie krytyka i promocja sztuk plastycznych (2007), uczestniczka programu Inkubator Animacji Kultury (2011) oraz Administracja Zarządzanie i Animacja Międzynarodowych Projektów Artystycznych (2011). Pełni funkcję koordynatora ds. kontaktów zagranicznych przy Festiwalu i innych wydarzeniach (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 12 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca, „Tour d’Europe des Choregraphes” Projekt Leonardo da Vinci 2009- 2011, "LEAP"- Projekt Leonardo da Vinci 2013- 2015). Przy Festiwalu pracuje od 2007 roku.
Dariusz Kociński – artysta niezależny. Działania artystyczne podejmuje na polu sztuki performance, instalacji dźwiękowych i wideoartu. Twórca muzyki elektronicznej i elektroakustycznej, kompozycji hipotetycznych, muzyki rezonansowej, partytury fonetycznej i rzeźb dźwiękowych środowiskowych. Od 1996 roku związany z Galerią Kont w Lublinie, uczestnicząc w wielu projektach artystycznych m.in. „Kontperformance”, „Videokont”, „Artkontakt”. Wystawy indywidualne i zbiorowe w wielu galeriach Polski m.in. Galeria Biała w Lublinie, BWA w Zielonej Górze, Arsenał Miejski we Wrocławiu, Zamek Ujazdowski w Warszawie, Targi Sztuki w Poznaniu, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. W latach 2005- 2010 współtwórca „I Hate Mondays”, cyklicznych spotkań z muzyką współczesną, odbywających się w klubie Centrala w Lublinie.
Grzegorz Polak – urodzony w 1982 r. Dotychczas realizował oświetlenie dla projektów teatralnych i muzycznych m.in. Lubelski Teatr Tańca „NN. Wacławowi Niżyńskiemu” we współpracy z Jamesem Clotfelterem, ”Hello Kitty” i „Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy” d&d action „Daleko od ciała”, Teatr Provisorium i Kompania „Teatr” „Emigranci” Kompanii „Teatr” „Idź w noc, Margot”, neTTheatre „Kukła. Księga blasku”, spektakl „Głód Knuta Hamsuna” i Scena Prapremier InVitro i Fundacja Hobo Art. „komornicka. Biografia pozorna”. Od kilku lat realizuje oświetlenie sceniczne m.in. „Inne Brzmienia” Art’n’ Music Festival Lublin – Lviv (2008, 2009, 2010), „Ogrody Polityki” Elbląg (2008 i 2009), „40-lecie Woodstock” Kostrzyn nad Odrą (2009), (transmisja telewizyjna), Najmniejszy Koncert świata VooVoo i Haydamaky, Alwernia/Kraków 2010 (nagranie płyty DVD), Męskie Granie- trasa koncertowa (2010, 2011). Od wielu lat realizuje oświetlenie dla Festiwalu „Konfrontacje Teatralne”, Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca, Festiwalu Europy Środkowej „Sąsiedzi” i Jarmarku „Jagiellońskiego”. Stale współpracował z grupą VooVoo przy realizacji oświetlenia podczas koncertów (2008- 2011) oraz Haydamaky (2010- 2011). Obecnie jest autorem świateł w zespole Julii Marcell. Jest członkiem nieformalnej grupy artystycznej Anal Decor.Lubelski Teatr TańcLubelski Teatr TańcaHistorie, których nigdy nie opowiedzieliśmy Lubelski Teatr Tańca, Historie których nigdy nie opowiedzieliśmy
Lubelski Teatr Tańca, Historie których nigdy nie opowiedzieliśmy
Opera i Filharmonia Podlaska
spektakl
Choreografia i reżyseria: Simone Sandroni
Asystentka choreografa: Elvira Zuñiga
Taniec: Beata Mysiak, Anna Żak, Ryszard Kalinowski, Wojciech Kaproń
Światło: Grzegorz Polak
Dźwięk / video: Dariusz Kociński
Muzyka: collage
Produkcja: Teatr Centralny, Centrum Kultury w Lublinie
Premiera: 28.09.2013
Istnieją historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy i takie
, których lepiej byłoby też nigdy nieopowiedzieć. Historie, które sprawiają, że w oczach odbiorców stajemy się wielcy, bądź dramatycznie kurczymy się.
Są chwile, kiedy czujemy potrzebę, aby coś powiedzieć, wyznać, ale opowieść pozostaje uwięziona w gardle oraz pomiędzy słowem zdolnym otworzyć wielkie drzwi, a ciszą - oddziela je jedynie niewielka przestrzeń: jak mały kamień na krawędzi urwiska, który z powiewem wiatru lub pod ciężarem motyla, mógłby spaść w przepaść.
Cztery charaktery, cztery osoby „opowiadają” swoje historie: słowami, obrazami, ciałem i ruchem, w ciszy, nie zastanawiając się nad konsekwencjami.
Cztery różne osobowości, zbyt blisko siebie, zarówno w przestrzeni fizycznej jak i czasowej, przesiąknięte sobą nawzajem, walczą o uwagę i intymność. Rozdrażnieni, jak na niedzielnym obiedzie rodzinnym, chcą znaleźć historię, której jeszcze nigdy nie opowiedzieli.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Simone Sandroni – jeden z założycieli Ultima Vez w Brukseli w 1987 roku, z którą współpracował do roku 1992. W 1993 roku założył w Brukseli swoją własną grupę Ernesto i również tam grupa miała swoją premierę. Oprócz kierowania własną kompanią wyreżyserował szereg prac dla festiwali, niezależnych artystów i szkół w Belgii, Włoszech, Czechach, Słowacji i Szwajcarii. W 1996 roku wspólnie z Lenką Flory założył w Pradze międzynarodową kompanię Deja Donne dla której wyreżyserował wiele prac: DEJA DONNE (1997), ARIA SPINTA (1999), w koprodukcji z Hebbel - Theatre Berlin, Antwerpia i La deSingel Filature Mulhouse, który koncertował w Europie i USA , IN BELLA COPIA (2001) w koprodukcji z Berlin , BRUGGE 2002, Staddschouwburg Brugge, który koncertował w Europie, USA i Kanadzie, WHERE WE WERE (2003), wspierany przez Tańca 4, Nottingham, PIOTR AND THE STARS OF TUT (2005), który został utworzony na wniosek i Fondazione Umbria Spettacolo Associazione Marchigiana Arti Teatrali, czy NAME IS KING (2006).
Sandroni od wielu lat współpracuje z wieloma teatrami na całym świecie, dla których reżyseruje i układa choreografię.
Anna Żak – pracownik Centrum Kultury w Lublinie na etacie instruktor- tancerz w Lubelskim Teatrze Tańca (2003). Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie Wydział Pedagogiki i Psychologii (1998); studia podyplomowe Wydział Humanistyczny UMCS wiedza o kulturze (2006). Instruktor Pilates (Polska Akademia Sportu, 2010). Pomysłodawczyni i główny koordynator ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego „Taniec energia ciała i wyobraźni” (rokrocznie od 2006 r.). Autorka i koordynatorka projektu edukacyjnego z dziedziny taniec "Myśl w ruchu" przy współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach Programu Rozwoju Edukacji na Rzecz Tańca (2011, 2012, 2013 r.). Przy Festiwalu i innych wydarzeniach kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 20 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca) pracuje nieprzerwanie od 2003 r.
Beata Mysiak – pracownik Centrum Kultury w Lublinie na etacie instruktor- tancerz w Lubelskim Teatrze Tańca (2005). Tytuł magistra inżyniera uzyskała na kierunku Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, specjalizacja biotechnologia i biochemia żywności (Akademia Rolnicza w Lublinie, 2006). Instruktor tańca współczesnego (kurs kwalifikacyjny z dziedziny tańca współczesnego MKiDN NCK, 2010), uczestniczka projektu dla młodych choreografów The Tour d'Europe des Chorégraphes (2010- 2011), stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca (2011). Przy Festiwalu oraz innych wydarzeniach kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego – 17 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca) pracuje od 2005 r.
Ryszard Kalinowski – pracownik Centrum Kultury w Lublinie (2001), kierownik Lubelskiego Teatru Tańca (2005), choreograf, pedagog, tancerz. Absolwent Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie Wydział Pedagogiki i Psychologii, kierunek pedagogika kulturalnooświatowa, specjalność teatr i taniec (1994). Znajomość języka angielskiego na poziomie zawansowanym (CAE).
Zaangażowany w organizację wydarzeń kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 20 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca, „Tour d’Europe des Choregraphes” Projekt Leonardo da Vinci (2009- 2011, 2013- 2015). Przy Festiwalu pracuje stale od 2001 r.
Wojciech Kaproń – pracownik Centrum Kultury w Lublinie na etacie instruktor- tancerz w Lubelskim Teatrze Tańca (2002). Absolwent Uniwersytetu Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Pedagogiki i Psychologii, kierunek Menedżer i Animator Kultury, specjalność teatr (2002) oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie Wydział Filozoficzny, Instytut Pedagogiki, specjalność animacja kultury (2004). Przy Festiwalu i innych wydarzeniach kulturalnych (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 20 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca) pracuje nieprzerwanie od 2002 r.
Anna Kalita – pracownik Centrum Kultury w Lublinie (2007). Menadżer Lubelskiego Teatru Tańca, specjalista ds. marketingu i PR. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, kierunek Kulturoznawstwo licencjat krytyka i animacja sztuki (2005), studia magisterskie krytyka i promocja sztuk plastycznych (2007), uczestniczka programu Inkubator Animacji Kultury (2011) oraz Administracja Zarządzanie i Animacja Międzynarodowych Projektów Artystycznych (2011). Pełni funkcję koordynatora ds. kontaktów zagranicznych przy Festiwalu i innych wydarzeniach (m.in. Międzynarodowe Forum Tańca Współczesnego- 12 edycji, Międzynarodowy Dzień Tańca, „Tour d’Europe des Choregraphes” Projekt Leonardo da Vinci 2009- 2011, "LEAP"- Projekt Leonardo da Vinci 2013- 2015). Przy Festiwalu pracuje od 2007 roku.
Dariusz Kociński – artysta niezależny. Działania artystyczne podejmuje na polu sztuki performance, instalacji dźwiękowych i wideoartu. Twórca muzyki elektronicznej i elektroakustycznej, kompozycji hipotetycznych, muzyki rezonansowej, partytury fonetycznej i rzeźb dźwiękowych środowiskowych. Od 1996 roku związany z Galerią Kont w Lublinie, uczestnicząc w wielu projektach artystycznych m.in. „Kontperformance”, „Videokont”, „Artkontakt”. Wystawy indywidualne i zbiorowe w wielu galeriach Polski m.in. Galeria Biała w Lublinie, BWA w Zielonej Górze, Arsenał Miejski we Wrocławiu, Zamek Ujazdowski w Warszawie, Targi Sztuki w Poznaniu, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. W latach 2005- 2010 współtwórca „I Hate Mondays”, cyklicznych spotkań z muzyką współczesną, odbywających się w klubie Centrala w Lublinie.
Grzegorz Polak – urodzony w 1982 r. Dotychczas realizował oświetlenie dla projektów teatralnych i muzycznych m.in. Lubelski Teatr Tańca „NN. Wacławowi Niżyńskiemu” we współpracy z Jamesem Clotfelterem, ”Hello Kitty” i „Historie, których nigdy nie opowiedzieliśmy” d&d action „Daleko od ciała”, Teatr Provisorium i Kompania „Teatr” „Emigranci” Kompanii „Teatr” „Idź w noc, Margot”, neTTheatre „Kukła. Księga blasku”, spektakl „Głód Knuta Hamsuna” i Scena Prapremier InVitro i Fundacja Hobo Art. „komornicka. Biografia pozorna”. Od kilku lat realizuje oświetlenie sceniczne m.in. „Inne Brzmienia” Art’n’ Music Festival Lublin – Lviv (2008, 2009, 2010), „Ogrody Polityki” Elbląg (2008 i 2009), „40-lecie Woodstock” Kostrzyn nad Odrą (2009), (transmisja telewizyjna), Najmniejszy Koncert świata VooVoo i Haydamaky, Alwernia/Kraków 2010 (nagranie płyty DVD), Męskie Granie- trasa koncertowa (2010, 2011). Od wielu lat realizuje oświetlenie dla Festiwalu „Konfrontacje Teatralne”, Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca, Festiwalu Europy Środkowej „Sąsiedzi” i Jarmarku „Jagiellońskiego”. Stale współpracował z grupą VooVoo przy realizacji oświetlenia podczas koncertów (2008- 2011) oraz Haydamaky (2010- 2011). Obecnie jest autorem świateł w zespole Julii Marcell. Jest członkiem nieformalnej grupy artystycznej Anal Decor.