Sobota, 5 kwietnia, godz. 18.00
Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Ruch Uchwycony
Uniwersytet w Białymstoku, Aula Dydaktyczno-Wizualna Wydziału Pedgogiki i Psychologii
wykład performatywny
Koncepcja i prowadzenie:Hanna Raszewska
Wykonawczynie: Anna Opłocka, Hanna Raszewska, Eliza Rudzińska
Czas trwania:ok. 40’
Czy można uchwycić ruch, czy taniec poddaje się zapisowi, czy zapis go nie zubaża? Można, poddaje się– nie zubaża. Podobnie jak system nutowy pozwala uchwycić dźwięk, system notacji Labana-Knusta zatrzymuje na papierze to, co tak ulotne, co trwa w czasie i w przestrzeni, co manifestuje się poprzez ciało: taniec. Prosty i logiczny system o przejrzystych zasadach pozwala na zapis każdego ruchu, niezależnie od techniki, w jakiej jest wykonywany. Prezentacja „Ruch Uchwycony” ma na celu przekazanie podstawowych informacji na temat systemu notacji ruchu Labana-Knusta, a także przełamanie popularnych wątpliwości co do zasadności jego użycia. Łączy formę wykładu i prezentacji performatywnej.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hanna Raszewska - absolwentka Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. W 2011 roku ukończyła szkolenie na warsztatach choreologicznych w Instytucie Choreologii w Poznaniu. Jest wykładowczynią przedmiotów "teorie tańca" i „teoria tańca” (UMFC) oraz historii tańca XX i XXI wieku (Mazowiecka Akademia Tańca), a także publicystką (m.in. "Studia Choreologica", taniecpolska.pl, "Pulse Dance", kulturapoznan.pl, "nietak!t Inne strony teatru”). Jest członkinią Polskiego Forum Choreologicznego i Stowarzyszenia Strefa Otwarta oraz Otwartego Forum Środowisk Sztuki Tańca, a także założycielką i liderką Warszawskiej Pracowni Kinetograficznej.
Poniedziałek, 7 kwietnia, godz. 17.30
Joanna Brych, Spotkanie ze sztuką choreografii XX wieku dla dzieci i młodzieży
Studio Działań Kreatywnych DanceOFFnia, wykład performatywny dla dzieci
Wrażliwość na sztukę tańca kształtuje się w człowieku od najmłodszych lat. Spotkanie skierowane jest do dzieci i młodzieży, wykorzystuje aktywne formy przekazywania treści o świecie tańca i choreografii. W trakcie interakcyjnych zajęć będą wykorzystane kostiumy i inne ciekawe rekwizyty. To prawdziwa uczta artystyczna dla młodego odbiorcy sztuki.
Osoby prowadzące zajęcia: Joanna Brych, Ana Kipshidze, Eduard Bablidze.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Joanna Brych - Prezes Fundacji „Terpsychora”, wiceprezes Koła Naukowego Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, w latach 2011-2013 słuchaczka Podyplomowych Studiów Teorii Tańca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, inicjatorka i założycielka projektu " Terpsychora", twórca projektu „ Mała Terpsychora”.
Eduard Bablidze - Artysta baletu, pedagog, choreograf, impresario, tancerz Polskiego Baletu Narodowego; pierwszy solista Teatru Opery i Baletu w Tbilisi w latach 1995-2001 i 2002-2005, solista w Teatrze Wielkim w Poznaniu (2001-2002) oraz w Państwowej Operze Bałtyckiej w Gdańsku (2005-2008). Od 2008 roku występuje na scenie Teatru Wielkiego- Opery Narodowej. W 1995 roku ukończył Państwową Szkołę Baletową w Tbilisi (Gruzja). Jest absolwentem Wydziału Prawa na Uniwersytecie Stosunków Międzynarodowych w Tbilisi oraz Podyplomowych Studiów Menadżerskich UW, aktualnie studentem pierwszego roku studiów magisterskich na kierunku Pedagogika Baletowa (UMFC). W 2013 roku założył Impresariat Artystyczny „Baltic Art Ballet”.